Numer projektu: 468
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Trip to London

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt będzie polegał na:
  • Uświadomieniu uczniom istnienia i znaczenia Londynu jako jednego z najważniejszych miast na świecie.
  • Zachęceniu uczniów do poszerzenia swojej wiedzy na temat Londynu.
  • Poznaniu najważniejszych zabytków i atrakcji turystycznych Londynu.
  • Rozwinięciu umiejętności pracy w grupie, współpracy i prezentowania własnych pomysłów.
  • Poznaniu podstawowych oznaczeń i gestów charakterystycznych dla kultury londyńskiej, co może rozwijać umiejętność porozumiewania się w języku angielskim.
  • Poszerzeniu horyzontów kulinarne uczniów i zapoznaniu ich z popularnymi produktami brytyjskimi poprzez degustację.
Mamy nadzieję, że projekt rozbudzi zainteresowanie uczniów i zainspiruje ich do dalszego poznawania świata, podróżowania i odkrywania nowych miejsc i kultur.


Plan działania

Plan działania

Plan działania:
  1. Wprowadzenie do tematu: pokazanie uczniom zdjęć Londynu, zabytków. 
  2. Poszukiwanie przez uczniów informacji na temat Londynu (w książkach, na stronach internetowych, rozmowy z rodzicami). Poinstruujemy uczniów, aby dowiedzieli się o ważnych zabytkach, takich jak Pałac Buckingham, Hyde Park, British Museum itp. Mogą również odkryć informacje o kulturze, historii i geografii miasta.
  3. Wykonanie plakatów: w grupach stworzymy plakaty przedstawiające Londyn. Na plakatach będzie można umieścić zdjęcia, opisy itd.
  4. Prezentacje: każda grupa zaprezentuje swoją pracę przed całą klasą.
  5. Poznanie kultury Londynu. Uczniowie nauczą się oznaczań i gestów, które są ważne w tej kulturze, takich jak podziękowania (thank you), witania (hello) czy pożegnania (goodbye). 
  6. Zorganizowanie mini-wystawy produktów brytyjskich, takich jak herbaty, ciastka czy słodycze, aby dzieci mogły spróbować tego, co popularne w Londynie.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Wszystkie działania będą prowadzone na terenie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wierzchowinach. 
Harmonogram działań:
1. Wprowadzenie do tematu - styczeń 2024r.
  1. Poszukiwanie przez uczniów informacji na temat Londynu - luty 2024r.
  2. Tworzenie plakatów- luty 2024r.
  3. Prezentacja plakatów - luty 2024r.
  4. Poznanie kultury Londynu, nauka oznaczeń i gestów - marzec 2024.
  5. Zorganizowanie mini-wystawy produktów brytyjskich połączonej z degustacją - kwiecień 2024r. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za:
  1. Wyszukanie informacji o Londynie w różnych źródłach, takich jak książki, strony internetowe i rozmowy z rodzicami.
  2. Przygotowanie plakatów, które będą przedstawiały różne aspekty Londynu: zabytki, kultura, historia i geografia miasta.
  3. Przygotowanie prezentacji grupowej, która będzie opisywała ich pracę nad plakatami i przedstawiała zdobyte informacje.
  4. Aktywne uczestnictwo w lekcjach dotyczących kultury Londynu, nauka oznaczeń i gestów ważnych w tej kulturze.
  5. Pomoc w organizacji mini-wystawy produktów brytyjskich, w tym przygotowanie stoiska, przygotowanie produktów do degustacji, udział w prezentacji i rozdawanie próbek dzieciom.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcemy przeznaczyć na materiały plastyczne potrzebne do realizacji projektu oraz na organizację mini-wystawy produktów brytyjskich.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Oryginalność naszego pomysłu tkwi w połączeniu różnych form aktywności, które angażują uczniów w interaktywne i praktyczne doświadczenia związane z tematem Londynu.

Opis realizacji

Opis realizacji

W ramach projektu udało się przeprowadzić interesujące lekcje o historii Londynu oraz jego najważniejszych zabytkach, co pozwoliło uczniom poszerzyć swoją wiedzę na temat angielskiej stolicy. Dodatkowo, uczniowie mieli okazję wykorzystać zdobytą wiedzę oraz swoją kreatywność, tworząc piękne i edukacyjne plakaty o Londynie.

Ponadto, zorganizowano mini-wystawę produktów brytyjskich, która dała uczniom możliwość zapoznania się z kulturą kulinarną Anglii. Dzieci miały okazję degustować specjały z tego kraju, takie jak herbaty, ciastka czy słodycze, co dodatkowo uatrakcyjniło naukę o Londynie i sprawiło, że projekt był nie tylko edukacyjny, ale także bardzo atrakcyjny dla uczestników. Całość działań pozwoliła na zaciekawienie uczniów kulturą brytyjską oraz nauczenie ich ciekawych faktów o Londynie.

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Podczas organizacji degustacji smakołyków angielskich  napotkaliśmy  trudności związane z dostępnością niektórych produktów, zwłaszcza jeśli nie były one dostępne lokalnie. Musieliśmy skorzystać z Internetu i sklepów specjalistycznych, aby zdobyć wszystkie potrzebne produkty.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Dzięki realizacji tego projektu uczniowie nauczyli się wielu ciekawych faktów o Londynie, jego historii oraz najważniejszych zabytkach. Poza tym zdobyli wiedzę na temat kultury brytyjskiej, tradycji i zwyczajów. Wykonując plakaty o Londynie, rozwijali swoje umiejętności plastyczne oraz kreatywność.

Organizując mini-wystawę produktów brytyjskich, uczniowie mieli okazję spróbować różnych smakołyków ze Wysp Brytyjskich, co pozwoliło im poszerzyć swoje horyzonty kulinarne i poznać nowe smaki. Dzięki temu doświadczeniu mogli też lepiej zrozumieć kulturę i tradycje kulinarną mieszkańców Anglii.

Całość projektu pozwoliła uczniom na lepsze zrozumienie i docenienie kultury brytyjskiej oraz rozwinięcie umiejętności międzykulturowego porozumiewania się. Dodatkowo, dzięki wspólnej realizacji zadania, uczniowie mieli okazję do współpracy oraz wzajemnej pomocy, co sprzyjało integracji w grupie oraz rozwojowi umiejętności społecznych.

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Projekt realizowany w szkole  przyniósł wiele korzyści dla społeczności. Dzięki niemu uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności i pasji, uczestniczenia w interesujących zajęciach pozalekcyjnych oraz zdobywania nowych doświadczeń i kompetencji. Ponadto projekt zachęcał do aktywnego uczestnictwa w życiu szkolnym i społecznym, promując wartości takie jak współpraca, kreatywność i zaangażowanie.

Dla lokalnej społeczności projekt stanowił również ważne wsparcie w kształtowaniu postaw i zachowań młodych ludzi. Dzięki aktywnościom zrealizowanym w ramach projektu, uczniowie mogli lepiej poznać siebie, swoje możliwości oraz swoje miejsce w społeczeństwie. Ponadto projekt kreował pozytywny wizerunek szkoły wśród mieszkańców okolicznych miejscowości, co przyczyniało się do wzmacniania więzi społecznych i budowania pozytywnego wizerunku lokalnej społeczności.

Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy szczególnie dumni z zaangażowania uczniów w projekt, ich kreatywności oraz otwartości na nowe doświadczenia. W ramach tego projektu, oprócz poznania kultury Londynu, uczniowie rozwijali umiejętności w dziedzinie plastyki oraz organizacji imprez. Byliśmy pod wrażeniem ich zaangażowania i pomysłowości w tworzeniu plakatów oraz organizowaniu wystawy i degustacji. To dla nas ogromna satysfakcja widzieć jak dużo zdobywają wiedzy i umiejętności w praktyce, dzięki takim projektom. Jesteśmy pewni, że to doświadczenie zostanie zapamiętane na długie lata i będzie motywacją do dalszego rozwoju.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Wszystko było ok. 
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Nie wprowadzaliśmy żadnych zmian. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant  przeznaczyliśmy  na materiały plastyczne potrzebne do realizacji projektu oraz na organizację mini-wystawy produktów brytyjskich.

Szkoła

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wierzchowinach

Adres

Wierzchowiny 30, 26-660 Wierzchowiny

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów