Numer projektu: 421
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

EcoChamber App - Aplikacja do świadomej i ekologicznej szafy

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Pomysłem jest aplikacja mobilna, której zadaniem byłoby skanowanie kodów kreskowych na metkach ubrań dostępnych w sprzedaży i uzyskiwanie kluczowych, dla potencjalnego kupcy, informacji. Dostępny byłby pełny skład danej rzeczy, tabela alergenów, informacja o zdatności do recyklingu oraz odzieżowe nutri score (skróconą ocenę jakości). By połączyć ludzi używających aplikacji można by było napisać własną opinię o danym przedmiocie po np. miesięcznym czasie użytkowania. W krótkoterminowej perspektywie aplikacja uświadamiałaby użytkowników o wadze jakości ubrań i przyczynienie się do zwiększenia ich żywotności. Wyczuliłaby ona na kupowanie ubrań w sieciówkach często nastawionych na zysk i zaniedbujących środowisko. W perspektywie długoterminowej program zmusiłby duże firmy do produkcji dobrej jakości produktów, o zwiększonej żywotności. Biorąc pod uwagę ilość takich firm na przestrzeni lat zmniejszyłoby się emitowanie, szkodliwego dla świata, dwutlenku węgla.  
Plan działania

Plan działania

Od strony technicznej do prawidłowego działania aplikacji współpracowałybyśmy z informatykami i programistami. Dobrze byłoby mieć oparcie w specjaliście od sztucznej inteligencji i jej zaprogramowania. By dobrze opracować cały projekt potrzebowałybyśmy wsparcia ekologów i lekarzy, którzy zbliżyliby nas do spraw związanych z ludzkim zdrowiem i zagrożeniem środowiska. Idąc w stronę mody i produkcji ubrań dużą pomocą byłyby rady od projektantów mody i stylistów. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Chciałybyśmy jak najszybciej rozpocząć pracę nad projektem, ponieważ tematyka ekologii i świadomego kupowania zyskuje coraz większe znaczenie w społeczeństwie. Rozwijając taką aplikację, można byłoby przyczynić się do zmiany zachowań konsumentów oraz wpłynąć na strategie producentów odzieży w dłuższej perspektywie czasowej. Czas na realizację projektu zależałby również od skali i złożoności aplikacji. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Świadomość uczennic względem środowiska wzrośnie. Nauczą się one prawidłowej pracy w grupie i same będą decydować o podziale zadań. Zyskają one doświadczenie od strony informatycznej (programowanie aplikacji). Uczennice będą odpowiedzialne za ważny i znaczący projekt.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Przeznaczenie grantu byłoby skoncentrowane na rozwinięciu aplikacji "EcoChamber App". Planujemy zainwestować środki w rozwój technologiczny, badania i rozbudowę funkcjonalności, a także promocję, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Chcemy rozwijać naszą aplikację tak, aby stała się kompleksowym narzędziem wspierającym świadome podejmowanie decyzji zakupowych w kontekście ekologicznej mody. Naszym celem jest promowanie zrównoważonego podejścia do ubioru poprzez edukację, informowanie o wpływie branży odzieżowej na środowisko oraz ułatwienie użytkownikom podejmowania bardziej świadomych wyborów podczas zakupów odzieżowych. 

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz projekt zasługuje na grant ze względu na jego innowacyjność oraz zdolność do generowania zmian w branży modowej poprzez edukację, które przyczynią się do pozytywnych zmian dla środowiska takich jak zmniejszenie emisji CO2 oraz oszczędność wody. Poprzez rozwinięcie projektu konsumenci będą podejmować świadome i racjonalne decyzje podczas kupowania ubrać.
Opis realizacji

Opis realizacji

Wykonałyśmy podstawowy projekt aplikacji w „Figmie”. Zrobiłyśmy research w branży odzieży sieciowej. Skontaktowałyśmy się z lokalną sprzedawczynią ubrań by zacząć zbieranie informacji w małym sklepie. Na ten moment jesteśmy na etapie rozmów dotyczących naszej współpracy.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Zauważyłyśmy, że rozpatrzenie odzieży zajmuje o wiele więcej czasu niż pierwotnie zakładałyśmy. Koliduje to z naszymi obowiązkami szkolnymi, które są dla nas priorytetem. Stworzenie aplikacji również zajęło więcej czasu i wymagało większej wiedzy w zakresie informatyki.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Rozwinęły one swoje zdolności informatyczne i pierwszy raz urzeczywistniły swój projekt. Nauczyły się lepiej dysponować czasem i organizować swoje postępy w pracy. Zauważyły, że branża odzieżowa w powolnym tempie zaczyna zapełniać się coraz lepszymi jakościowo ubraniami.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Jeszcze nie udostępniłyśmy naszego projektu osobom trzecim. Jednak mamy to w planach. Myślimy, że zwiększy to świadomość u konsumentów, wpłynie na ochronę środowiska i żywotność posiadanych ubrań. Będzie promować produkty warte kupna zważając na ich skład.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Udało nam się stworzyć prototyp aplikacji mobilnej, który może stanowić podstawę przyszłej pełnowymiarowej i w pełni funkcjonalnej aplikacji. Dzięki wspólnemu wykonywaniu projektu zacieśniłyśmy więzi między nami. Wspólna komunikacja uległa znacznej poprawie. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Poświęciłybyśmy więcej czasu na sprawdzanie i zapisywanie informacji dotyczących ubrań. Otrzymany grant przeznaczyłybyśmy na lepszy rozwój projektu w dziedzinie informatyki.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Patrząc z perspektywy czasu pomysł łączący ludzi na forum obecnie poza nasze możliwości czasowe i informatyczne. Skupiłybyśmy się na zaczerpnięciu pomocy u osób wyspecjalizowanych w tematach związanych z naszą aplikacją.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

W ramach naszego projektu z informatyki, wykorzystaliśmy grant głównie na zakup niezbędnego sprzętu, aby móc przeprowadzić badania i eksperymenty. Inwestowaliśmy również w materiały edukacyjne i książki, które poszerzyły naszą wiedzę na temat nowoczesnych technologii.

Szkoła

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni

Adres

Wiczlińska 50A, 81-578 Gdynia

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów