Numer projektu: 15
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Miś przyjaciel z dzieciństwa

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

W ramach projektu chcemy poznać:
- historię misia jako maskotka, 
- miś jako bohater literacki (przybliżenie postaci Misia Uszatka, Czarnego Noska, Kubusia Puchatka czy Paddington)
- wykonanie książeczki o misiach - kolorowanki, zagadki, krzyżówki oraz szycie misia - ten punkt będzie realizowany pod kątem prezentu dla chorych dzieci.
Plan działania

Plan działania

1. Czytanie książek z repertuaru literatury dziecięcej (np. Pamiętnik Czarnego Noska, Miś Uszatek, Dziadek i Niedźwiadek, Miś zwany Paddington, Kubuś Puchatek).
2. Wykonanie książeczki o historii pluszowego niedźwiadka, z krzyżówkami, rebusami, własnymi przygodami w/w bohaterów literackich.
3. Szycie pluszowych misiów we współpracy z rodzicami na zajęciach szkolnych.
4. Stworzenie pamiętnika o misiach z dzieciństwa - rodzice piszą zaś dzieci będą wykonywać obrazki w oparciu o opis misia.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania prowadzone będą w szkole, przedszkolu, szpitalu dziecięcym.  
Nasze działania zaczniemy już w listopadzie w okazji Międzynarodowego Dnia Pluszowego Niedźwiadka. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Zadania i umiejętności uczniów:
- rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, 
- rozwijanie kreatywności, pomysłowości, 
- kształtowanie umiejętności współpracy, odpowiedzialności za powierzone zadanie,
- nauka szycia,
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcialibyśmy przeznaczyć na zakup materiałów do wykonania maskotek, misiów oraz wydrukowanie "misiowych" książeczek. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Zamiast reklamy projektu będzie wiersz
Czy to duży, czy to mały
Miś do przytulania jest doskonały.
Swego misia miała mama,
kiedy była jak ja mała.
Tatuś pluszaka nocą przytulał,
by do snu misiek go utulał.
Miś wszystkie troski wysłucha,
Pocieszenie szepcze do ucha.
Miś serce daje i nadzieję,
z misiem każdy się śmieje.
Opis realizacji

Opis realizacji

W trakcie realizacji projektu udało się nam dokonać i zrealizować wiele zaplanowanych działań. 
1. Poznaliśmy misiowych bohaterów literackich w formie prezentacji multimedialnej, słuchania książek czytanych przez nauczyciela oraz zapoznanie się z ekranizacją książek.
2. Wykonaliśmy projekt misiowej  książeczki.
3. Wykonaliśmy misie z ręczników. Każdy zrobił dwa, jeden dla siebie, a jeden stanowił prezent dla kogoś ważnego dla dzieci. Jeden z nich trafił do Pana Dyrektora.
4. Odpowiedzieliśmy na pytanie w formie pisemnej - dlaczego kochamy misie.
5. W grupach pisaliśmy książeczki nowe przygody wybranego bohatera literackiego.
6. Wykonaliśmy też misiowo - uszatkowe podkładki pod kubek dla mamy i taty.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Największym problemem było wprowadzenie zdalnego nauczania. Nie udało się nam wspólnie z rodzicami szyć misiów ani też wspólna praca stworzenie pamiętnika o misiach z dzieciństwa - rodzice piszą zaś dzieci mieli wykonywać obrazki w oparciu o opis misia.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Projekt ten dostarczył moim uczniom wiele radości. Otworzyły się w nich pokłady kreatywności, pomysłowości. Doskonalili również umiejętności prace w grupie, współpracy i akceptacji zdania drugiej osoby.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Wprowadzenie zdalnego nauczania nie pozwoliło na wykazanie się w lokalnej społeczności, gdyż misie, które mieliśmy szyć oraz tworzona Misiowa książeczka miały trafić do chorych dzieci w szpitalu. Myślę, że uda się nam to osiągnąć gdy wrócimy do normalności.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

To bardzo trudne pytanie... Na nie mogły odpowiedzieć tylko dzieci, dlatego spytałam je o to. I tu padały różne odpowiedzi, ale najczęściej powtarzała się opinia: że mam swojego własnego misia z ręcznika, którego zrobiłem sam, że tworzę książeczkę dla innych. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

W trakcie realizacji projektu zawsze pojawiają się zmiany. U mnie pomysły rodzą się przed ale najwięcej w trakcie realizacji. W planie nie mieliśmy podkładek misiowych pod kubki dla rodziców, ani misiów z ręcznika. Moja długoletnia praktyka zawodowa mówi mi, ze nie można trzymać się sztywno zaplanowanych działań, trzeba je modyfikować, być elastycznym i dostosować się do aktualnej aktywności dzieciaków. Wtedy nauka i praca staje się przyjemnością a nie przymusem. 
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Jak już pisałam wcześniej pewne zadania musimy przenieść na później, gdy wrócimy do szkoły. Dzieci bardzo czekają na wspólne z rodzicami szycie misia. NA realizację czyli drukowanie czeka również nasza misiowa książeczka. Pomimo zawieszenia zajęć nie zrezygnowałam z realizacji projektu. Pisaliśmy misiowe bajki, opisywaliśmy swoje misie domowe oraz ogłoszony był konkurs plastyczny "Mój miś z dzieciństwa" dla dzieci i rodziców. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Już część grantu poszła na materiały do tworzenia misiów z ręcznika oraz na nagrody w konkursie plastycznym "Mój miś z dzieciństwa" . W planie mamy jeszcze druk naszej książki i zakup materiałów do uszycia misiów. Na ta przeznaczymy resztę grantu.

Szkoła

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 5 STO

Adres

ul. Kurczaba 5, 30-686 Kraków

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów