Numer projektu: 27
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Tydzień z matematyką

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem naszych działań byłaby popularyzacja matematyki wśród uczniów naszej szkoły. Chcielibyśmy zorganizować tydzień z matematyką, w którym to każdego dnia miałoby miejsce wydarzenie związane z matematyką dla wszystkich klas IV  - VIII. Pierwszego dnia byłyby to gry i zabawy matematyczne, drugiego dnia gra terenowa związana z matematyką, trzeci dzień powiązany byłby z zagadkami matematycznymi taki escape room matematyczny, czwarty dzień przedstawienie związane z matematyką lub słynnymi matematykami, piątego dnia odbyłby się konkurs łamigłówek logicznych  i matematycznych. Realizując ten pomysł chcielibyśmy zachęcić uczniów do nauki matematyki, pokazaniu, że nie jest ona taka straszna, że matematyką również można się bawić.
Plan działania

Plan działania

1. "Burza mózgów" i bank pomysłów na zagadki matematyczne do escape roomu.
2. Wymyślenie trasy gry terenowej oraz zadań, które uczestnicy napotkają.
3.  Wyszukanie odpowiednich gier i zabaw matematycznych.
4. Wykonanie dekoracji na Tydzień z matematyką oraz dekoracji do escape roomu.
5. Wymyślenie scenariusza przedstawienia związanego z królową nauk.
6. Wyszukanie i przygotowanie konkursu łamigłówek logicznych i matematycznych.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Nasze działania skierowane byłby do uczniów klas IV - VIII i realizowane na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płużnicy oraz na terenie miejscowości Płużnica. Dzień matematyki przypada 12 marca 2020 roku, chcielibyśmy zatem aby nasz Tydzień z matematyką odbył się od 9 - 13 marca 2020 roku.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnikami grupy projektowej będą uczniowie klasy VIII. Odpowiedzialni będą za organizację gier i zabaw matematycznych, za wyszukanie zadań i zagadek do escape roomu i gry terenowej. Ich zadaniem będzie również wykonanie dekoracji szkoły na tydzień z matematyką. Nauczą się współpracy między sobą oraz współpracy na linii nauczyciel - uczeń. Pozwoli im to na wzbogacenie swoich wiadomości matematycznych oraz wyzwoli ich kreatywność. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant zostałby przeznaczony na artykuły papiernicze typu kolorowy papier, papier ksero oraz materiały potrzebne do wykonania dekoracji. Pieniądze potrzebne byłyby również do zakupu nagród w zorganizowanym konkursie.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważam, że nasz pomysł łączy różne aktywności i pokazuje uczniom wiele różnych możliwości wykorzystania matematyki. Uświadamia zarówno uczestnikom jak i grupie projektowej jak wiele umiejętności i kompetencji już posiadają oraz daje możliwość rozwoju swojej wiedzy matematycznej w nieoczywisty sposób.  

Szkoła

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Płużnicy

Adres

Płużnica 43, 87-214 Płużnica

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów