Numer projektu: 123
Kategoria projektu: Szko艂a podstawowa 1鈥3

MATEMATYKA 馃憫KR脫LOW膭 NAUK!

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitu艂臋 Konkursow膮.

Dzi臋kujemy za oddanie g艂osu
Opis pomys艂u

Opis pomys艂u

Kochamy matematyk臋!I to w艂a艣nie jest naszym g艂ównym celem.Chcemy,aby matematyka by艂a przyjazna i lubiana przez dzieci. G艂ównym celem jest ukazanie dzieciom, 偶e matematyka jest wokó艂 nas. Realizuj膮c projekt chcemy,aby dzieci same przekona艂y si臋,偶e matematyka wi膮偶e si臋 równie偶 z innymi dziedzinami 偶ycia.
Plan dzia艂ania

Plan dzia艂ania

Plan dzia艂ania jest nast臋puj膮cy....Dzieci zostan膮 podzieleni na cztery zespo艂y.
1.ZESPÓ艁 KUCHARZY.
2.ZESPÓ艁 SPORTOWCÓW.
3.ZESPÓ艁 LITERATÓW.
4.ZESPÓ艁 KRAWIECTWA.

Ka偶da z grup b臋dzie "szuka膰 "matematyki w danych zawodach. 
*Grupa pierwsza przeprowadzi wywiad z szefem kuchni i dietetykiem.Stworzy równie偶 ksi膮偶k臋 kucharsk膮 pt. "Na 100%"
*Drugi zespó艂 b臋dzie uczestniczy艂 w meczu pi艂ki no偶nej,podczas ktorego wyszukiwa膰 b臋dzie figur geometrycznych,bry艂,geometrii,symetrii.
*Trzeci zespó艂 nagra audycj臋 radiow膮 z bibliotekarzem oraz zorganizuje wieczór poezji.(Recytacja utworów, w których spotkamy liczebniki g艂ówne i porz膮dkowe).
*Zespó艂 czwarty nagra film o pracy krawcowej.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomys艂 b臋dzie realizowany na terenie szko艂y i poza ni膮 w roku szkolnym 2019/2020 (od stycznia).
Korzy艣ci dla uczni贸w

Korzy艣ci dla uczni贸w

Podczas pracy nad projektem uczniowie zdob臋d膮 nowe umiej臋tno艣ci i poszerz膮 te,które ju偶 zdobyli.Naucz膮 si臋 przeprowadza膰 wywiad,montoowa膰 film, kre艣li膰 prawid艂owo figury geometryczne, bry艂y, oblicza膰 obwody figur. B臋d膮 równie偶 projektowa膰.
Poszerz膮 równie偶 kompetencje w zakresie technologii informacyjnej oraz komunikacji.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Jeste艣my ma艂膮 szko艂膮 wiejsk膮. Zdobyta nagroda umo偶liwi艂aby dzieciom uczestnictwo w meczu pi艂ki no偶nej, zaprojektowaniu i uszyciu strojów sportowych oraz wydaniu ksi膮偶ki kucharskiej.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

MATEMATYKA nie musi by膰 nudna.Nie trzeba siedzie膰 tylko w 艂awce,aby zrozumie膰 matematyk臋.Cyfry,liczby,figury i znaki s膮 wokó艂 nas.Ten projekt pomo偶e dzieciom zrozumie膰 sens nauki matematyki.Chcemy,aby dzieci same,poprzez swoje dzia艂anie dosz艂y do wniosku,偶e matematyka jest nam potrzebn膮 w ka偶dej dziedzinie 偶ycia.
Opis realizacji

Opis realizacji

A TO BY艁O TAK:


 Plan dzia艂ania by艂 nast臋puj膮cy....

Zostali艣my podzieleni na cztery zespo艂y-byli艣my niczym detektywi :)
1.ZESP脫艁 KUCHARZY.
2.ZESP脫艁 SPORTOWC脫W.
3.ZESP脫艁 LITERAT脫W.
4.ZESP脫艁 KRAWIECTWA.

Ka偶da z grup szuka艂a matematyki w danych zawodach.
*Przedstawiciel grupy  pierwszej przeprowadzi艂 wywiad z "szefem kuchni"-swoj膮 mam膮   i tym samym odnalaz艂 matematyk臋!
Niestety nie mogli艣my uda膰 si臋 na wycieczk臋 do restauracji, z powodu pandemii,ale mama naszej kole偶anki by艂a prawdziwym szefem kuchni.
Do restauracji jeszcze pojedziemy !!!
Praca nad projektem troch臋 nam si臋 skomplikowa艂a, gdy偶 na naszej drodze stan膮艂 CORONAVIRUS,  ale my byli艣my silniejsi od niego i pokonali艣my go w艂asn膮 si艂膮 i ch臋ci膮 dzia艂ania. CORONAWIRUS - COVID-19 -( i tu w nazwie r贸wnie偶 mamy matematyk臋), nie podci膮艂 nam skrzyde艂, my nadal dzia艂ali艣my lecz innym sposobem i troszeczk臋 w innym stylu. 
W zwi膮zku z tym musieli艣my zmodyfikowa膰 wcze艣niej zamierzony projekt. Poszerzyli艣my go o nowe dzia艂ania oraz korzystali艣my z nowych technologii, co przyczyni艂o si臋 do zwi臋kszenia wiedzy na temat TIK.
Dodatkowym dzia艂aniem, jakie podj臋li艣my dodatkowo by艂o stworzenie grupy-KO艁O "CUKIER-LUKIER", na kt贸rym dzielili艣my si臋 swoimi kulinarnymi pomys艂ami, w kt贸rych wykorzystywali艣my matematyk臋-odmierzali艣my proporcj臋, wa偶yli艣my, por贸wnywali艣my, szacowali艣my. Piekli艣my wed艂ug przepis贸w i dzielili艣my si臋 efektami.
Zorganizowali艣my konkurs na ok艂adk臋 do naszej ksi膮偶ki kucharskiej, kt贸r膮 zatytu艂owali艣my "Na 100%".
W tej ksi膮偶ce s膮 zamieszczone tylko sprawdzone przez nas przepisy :)
To nasza pierwsza taka ksi膮偶ka, i to z niej jeste艣my najbardziej dumni.
*Drugi zesp贸艂 mia艂 uczestniczy膰 w meczu pi艂ki no偶nej,podczas kt贸rego mia艂 wyszukiwa膰 figur geometrycznych,bry艂,geometrii,symetrii.Wizyt臋 na stadionie r贸wnie偶 prze艂o偶yli艣my na potem, ale odnale藕li艣my figur臋 matematyczn膮 na lekcji wf-u
(Poni偶ej za艂膮czony zosta艂 plik z nagraniem z lekcji)
*Trzeci zesp贸艂 nagra艂 audycj臋 radiow膮 z pani膮 z naszej szkolnej biblioteki szukali艣my utwor贸w, w kt贸rych spotkamy liczebniki g艂贸wne i porz膮dkowe i inne zagadnienia matematyki.To by艂o bynajmniej ciekawe do艣wiadczenie-MATEMATYKA W POEZJI.
*Zesp贸艂 czwarty nagra艂 film o pracy krawcowej. Przedstawicielem by艂 Oliwer. 
Jaka偶 pi臋kna praca wysz艂a :) Okaza艂o si臋, 偶e odmierzanie, wycinanie, docinanie, symetria-to podstawa w pracy krawcowej. 
Pochwalimy si臋 z Pa艅stwem naszymi dzie艂ami.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Och...wyzwa艅 pmi臋li艣my wiele.Jak ju偶 wspomnieli艣my powy偶臋j,
praca nad projektem troch臋 nam si臋 skomplikowa艂a, gdy偶 na naszej drodze stan膮艂 CORONAVIRUS,  ale my byli艣my silniejsi od niego i pokonali艣my go w艂asn膮 si艂膮 i ch臋ci膮 dzia艂ania. CORONAWIRUS - COVID-19 -( i tu w nazwie r贸wnie偶 mamy matematyk臋), nie podci膮艂 nam skrzyde艂, my nadal dzia艂ali艣my lecz innym sposobem i troszeczk臋 w innym stylu. 
W zwi膮zku z tym musieli艣my zmodyfikowa膰 wcze艣niej zamierzony projekt. Poszerzyli艣my go o nowe dzia艂ania oraz korzystali艣my z nowych technologii, co przyczyni艂o si臋 do zwi臋kszenia wiedzy na temat TIK.
Nie uda艂o nam si臋 pojecha膰 na wymarzon膮 wycieczk臋 na mecz pi艂ki no偶nej oraz zje艣膰 obiad w prawdziwej restauracji. 
Nie zamierzamy jednak z tego rezygnowa膰, gdy偶 po powrocie do szko艂y, pojedziemy tam na pewno !!! Na 100 %.
Korzy艣ci dla uczni贸w

Korzy艣ci dla uczni贸w

Okaza艂 si臋, 偶e nasi uczniowie s膮 bardzo kreatywni i potrafi膮 odnale藕膰 si臋 w ka偶dej sytuacji.
Mimo utrudnie艅, nie zw膮tpili. Na pewno nauczyli si臋 korzysta膰 z nowych technologii. Potrafi膮 dostrzega膰 pi臋kno wsp贸艂pracy i dzia艂ania w zespole.
Poznali r贸偶ne programy komputerowe, dzi臋ki kt贸rym mo偶na tworzy膰 aplikacje, filmiki. Niekt贸rzy odkryli r贸wnie偶 w sobie talent dziennikarski!
To by艂 mi艂o i po偶ytecznie sp臋dzony czas.
Korzy艣ci dla lokalnej spo艂eczno艣ci

Korzy艣ci dla lokalnej spo艂eczno艣ci

Dzia艂ali艣my w szerokim zasi臋gu. Na pewno by艂a widoczna integracja spo艂eczno艣ci szkolnej i lokalnej. Nasza gmina dowiedzia艂a o realizacji projektu, gdy偶 napisali艣my o tym artyku艂 do lokalnej prasy. Mieszka艅cy dowiedzieli si臋,偶e s膮 w naszej wsi osoby, kt贸re maj膮 wspania艂e pasje. Zapraszali艣my spo艂eczno艣膰 lokaln膮 do wsp贸艂pracy , do realizacji niekt贸rych plan贸w.

Szczeg贸lne osi膮gni臋cia

Szczeg贸lne osi膮gni臋cia


Nasz膮 dum膮 okaza艂a si臋 ksi膮偶ka kucharska " Na 100 % "
W tej ksi膮偶ce s膮 zamieszczone tylko sprawdzone przez nas przepisy :)
To nasza pierwsza taka ksi膮偶ka, i to z niej jeste艣my najbardziej dumni.
Poch艂on臋艂a ona nas do ko艅ca. To praca nad ni膮 uruchomi艂a w nas jeszcze inne pomys艂y.
To dzi臋ki tworzenia jej-powsta艂o ko艂o CUKIER - LUKIER.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Chcieliby艣my w艂膮czy膰 w projekt wi臋ksz膮 ilo艣膰 os贸b. Niekt贸re dzieci z zazdro艣ci膮 wpatrywa艂y si臋 w nasze dzia艂ania. Oczywi艣cie w艂膮czali艣my je do pomocy, ale formalnie ...
Zmiany w stosunku do zg艂oszonego pomys艂u wynikaj膮ce np. z zawieszenia zaj臋膰 w szko艂ach

Zmiany w stosunku do zg艂oszonego pomys艂u wynikaj膮ce np. z zawieszenia zaj臋膰 w szko艂ach

Zmieni艂o si臋 wiele. Jak ju偶 wspomnia艂am, musieli艣my zmodyfikowa膰 nasze dzia艂ania, ale wysz艂o to tak偶e z korzy艣ci膮 dla uczni贸w.Nauczyli si臋 pracy zdalnej o raz komunikacji na odleg艂o艣膰.
Najsmutniejsze dla nas by艂o to,偶e nie mogli艣my pojecha膰 na zaplanowane wycieczki. Czekamy na "nowe jutro"-a wtedy wycieczki b臋d膮 nasze !
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant, kt贸ry otrzymali艣my, przeznaczony b臋dzie na wymarzone wycieczki. Czekamy wi臋c na mo偶liwo艣膰 ich zrealizowania.
Planowali艣my wycieczk臋 na mecz pi艂ki no偶nej, poniewa偶 mamy w naszej szkole wiernych kibic贸w tej dyscypliny sportowej oraz na wycieczk臋 do "prawdziwej"restauracji na" ekskluzywny" obiad.
Filmy

Filmy

https://we.tl/t-RbqCDXawdo
Prezentujemy filmiki i zdj臋cia obrazuj膮ce nasze poszukiwania matematyki. Opr贸cz filmik贸w i zdj臋膰, nagrali艣my tak偶e audycj臋 radiow膮 oraz wywiady z ekspedientk膮 oraz z kuchark膮 na temat "Matematyka w r贸偶nych dziedzinach nauki."呕yczymy mi艂ego seansu.
Pozdrawia zesp贸艂.

Szko艂a

Szko艂a Podstawowa w J臋drzychowicach

Adres

56a, 67-407 J臋drzychowice

Dzi臋kujemy za oddanie g艂osu
<< Wr贸膰 do listy projekt贸w