Numer projektu: 123
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

MATEMATYKA 👑KRÓLOWĄ NAUK!

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Kochamy matematykę!I to właśnie jest naszym głównym celem.Chcemy,aby matematyka była przyjazna i lubiana przez dzieci. Głównym celem jest ukazanie dzieciom, że matematyka jest wokół nas. Realizując projekt chcemy,aby dzieci same przekonały się,że matematyka wiąże się również z innymi dziedzinami życia.
Plan działania

Plan działania

Plan działania jest następujący....Dzieci zostaną podzieleni na cztery zespoły.
1.ZESPÓŁ KUCHARZY.
2.ZESPÓŁ SPORTOWCÓW.
3.ZESPÓŁ LITERATÓW.
4.ZESPÓŁ KRAWIECTWA.

Każda z grup będzie "szukać "matematyki w danych zawodach. 
*Grupa pierwsza przeprowadzi wywiad z szefem kuchni i dietetykiem.Stworzy również książkę kucharską pt. "Na 100%"
*Drugi zespół będzie uczestniczył w meczu piłki nożnej,podczas ktorego wyszukiwać będzie figur geometrycznych,brył,geometrii,symetrii.
*Trzeci zespół nagra audycję radiową z bibliotekarzem oraz zorganizuje wieczór poezji.(Recytacja utworów, w których spotkamy liczebniki główne i porządkowe).
*Zespół czwarty nagra film o pracy krawcowej.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będzie realizowany na terenie szkoły i poza nią w roku szkolnym 2019/2020 (od stycznia).
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Podczas pracy nad projektem uczniowie zdobędą nowe umiejętności i poszerzą te,które już zdobyli.Nauczą się przeprowadzać wywiad,montoować film, kreślić prawidłowo figury geometryczne, bryły, obliczać obwody figur. Będą również projektować.
Poszerzą również kompetencje w zakresie technologii informacyjnej oraz komunikacji.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Jesteśmy małą szkołą wiejską. Zdobyta nagroda umożliwiłaby dzieciom uczestnictwo w meczu piłki nożnej, zaprojektowaniu i uszyciu strojów sportowych oraz wydaniu książki kucharskiej.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

MATEMATYKA nie musi być nudna.Nie trzeba siedzieć tylko w ławce,aby zrozumieć matematykę.Cyfry,liczby,figury i znaki są wokół nas.Ten projekt pomoże dzieciom zrozumieć sens nauki matematyki.Chcemy,aby dzieci same,poprzez swoje działanie doszły do wniosku,że matematyka jest nam potrzebną w każdej dziedzinie życia.
Opis realizacji

Opis realizacji

A TO BYŁO TAK:


 Plan działania był następujący....

Zostaliśmy podzieleni na cztery zespoły-byliśmy niczym detektywi :)
1.ZESPÓŁ KUCHARZY.
2.ZESPÓŁ SPORTOWCÓW.
3.ZESPÓŁ LITERATÓW.
4.ZESPÓŁ KRAWIECTWA.

Każda z grup szukała matematyki w danych zawodach.
*Przedstawiciel grupy  pierwszej przeprowadził wywiad z "szefem kuchni"-swoją mamą   i tym samym odnalazł matematykę!
Niestety nie mogliśmy udać się na wycieczkę do restauracji, z powodu pandemii,ale mama naszej koleżanki była prawdziwym szefem kuchni.
Do restauracji jeszcze pojedziemy !!!
Praca nad projektem trochę nam się skomplikowała, gdyż na naszej drodze stanął CORONAVIRUS,  ale my byliśmy silniejsi od niego i pokonaliśmy go własną siłą i chęcią działania. CORONAWIRUS - COVID-19 -( i tu w nazwie również mamy matematykę), nie podciął nam skrzydeł, my nadal działaliśmy lecz innym sposobem i troszeczkę w innym stylu. 
W związku z tym musieliśmy zmodyfikować wcześniej zamierzony projekt. Poszerzyliśmy go o nowe działania oraz korzystaliśmy z nowych technologii, co przyczyniło się do zwiększenia wiedzy na temat TIK.
Dodatkowym działaniem, jakie podjęliśmy dodatkowo było stworzenie grupy-KOŁO "CUKIER-LUKIER", na którym dzieliliśmy się swoimi kulinarnymi pomysłami, w których wykorzystywaliśmy matematykę-odmierzaliśmy proporcję, ważyliśmy, porównywaliśmy, szacowaliśmy. Piekliśmy według przepisów i dzieliliśmy się efektami.
Zorganizowaliśmy konkurs na okładkę do naszej książki kucharskiej, którą zatytułowaliśmy "Na 100%".
W tej książce są zamieszczone tylko sprawdzone przez nas przepisy :)
To nasza pierwsza taka książka, i to z niej jesteśmy najbardziej dumni.
*Drugi zespół miał uczestniczyć w meczu piłki nożnej,podczas którego miał wyszukiwać figur geometrycznych,brył,geometrii,symetrii.Wizytę na stadionie również przełożyliśmy na potem, ale odnaleźliśmy figurę matematyczną na lekcji wf-u
(Poniżej załączony został plik z nagraniem z lekcji)
*Trzeci zespół nagrał audycję radiową z panią z naszej szkolnej biblioteki szukaliśmy utworów, w których spotkamy liczebniki główne i porządkowe i inne zagadnienia matematyki.To było bynajmniej ciekawe doświadczenie-MATEMATYKA W POEZJI.
*Zespół czwarty nagrał film o pracy krawcowej. Przedstawicielem był Oliwer. 
Jakaż piękna praca wyszła :) Okazało się, że odmierzanie, wycinanie, docinanie, symetria-to podstawa w pracy krawcowej. 
Pochwalimy się z Państwem naszymi dziełami.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Och...wyzwań mięliśmy wiele.Jak już wspomnieliśmy powyżej,
praca nad projektem trochę nam się skomplikowała, gdyż na naszej drodze stanął CORONAVIRUS,  ale my byliśmy silniejsi od niego i pokonaliśmy go własną siłą i chęcią działania. CORONAWIRUS - COVID-19 -( i tu w nazwie również mamy matematykę), nie podciął nam skrzydeł, my nadal działaliśmy lecz innym sposobem i troszeczkę w innym stylu. 
W związku z tym musieliśmy zmodyfikować wcześniej zamierzony projekt. Poszerzyliśmy go o nowe działania oraz korzystaliśmy z nowych technologii, co przyczyniło się do zwiększenia wiedzy na temat TIK.
Nie udało nam się pojechać na wymarzoną wycieczkę na mecz piłki nożnej oraz zjeść obiad w prawdziwej restauracji. 
Nie zamierzamy jednak z tego rezygnować, gdyż po powrocie do szkoły, pojedziemy tam na pewno !!! Na 100 %.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Okazał się, że nasi uczniowie są bardzo kreatywni i potrafią odnaleźć się w każdej sytuacji.
Mimo utrudnień, nie zwątpili. Na pewno nauczyli się korzystać z nowych technologii. Potrafią dostrzegać piękno współpracy i działania w zespole.
Poznali różne programy komputerowe, dzięki którym można tworzyć aplikacje, filmiki. Niektórzy odkryli również w sobie talent dziennikarski!
To był miło i pożytecznie spędzony czas.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Działaliśmy w szerokim zasięgu. Na pewno była widoczna integracja społeczności szkolnej i lokalnej. Nasza gmina dowiedziała o realizacji projektu, gdyż napisaliśmy o tym artykuł do lokalnej prasy. Mieszkańcy dowiedzieli się,że są w naszej wsi osoby, które mają wspaniałe pasje. Zapraszaliśmy społeczność lokalną do współpracy , do realizacji niektórych planów.
Nasza audycja przyczyniła się również do szerzenia informacji na temat tego, co dzieje się w naszej szkole, jakie mamy plany, w jakich projektach uczestniczymy.

Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia


Naszą dumą okazała się książka kucharska " Na 100 % "
W tej książce są zamieszczone tylko sprawdzone przez nas przepisy :)
To nasza pierwsza taka książka, i to z niej jesteśmy najbardziej dumni.
Pochłonęła ona nas do końca. To praca nad nią uruchomiła w nas jeszcze inne pomysły.
To dzięki tworzenia jej-powstało koło CUKIER - LUKIER.
Drugą naszą dumą było stworzenie audycji i jak się okazało-poszukiwanie matematyki w literaturze. Nasza szkolna koleżanka Agata w profesjonalny sposób podeszła do tematu i nagrała audycję. To była inspiracja dla niej, gdyż na jednej audycji się nie skończyło. Uczennica do dnia dzisiejszego prowadzi szkolną audycję, w której porusza ciekawe tematy i przeprowadza wywiady.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Chcielibyśmy włączyć w projekt większą ilość osób. Niektóre dzieci z zazdrością wpatrywały się w nasze działania. Oczywiście włączaliśmy je do pomocy, ale formalnie ...
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmieniło się wiele. Jak już wspomniałam, musieliśmy zmodyfikować nasze działania, ale wyszło to także z korzyścią dla uczniów.Nauczyli się pracy zdalnej o raz komunikacji na odległość.
Najsmutniejsze dla nas było to,że nie mogliśmy pojechać na zaplanowane wycieczki. Czekamy na "nowe jutro"-a wtedy wycieczki będą nasze !
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant, który otrzymaliśmy, przeznaczony będzie na wymarzone wycieczki. Czekamy więc na możliwość ich zrealizowania.
Planowaliśmy wycieczkę na mecz piłki nożnej, ponieważ mamy w naszej szkole wiernych kibiców tej dyscypliny sportowej oraz na wycieczkę do "prawdziwej"restauracji na" ekskluzywny" obiad.Już nie możemy się doczekać!!!
Filmy

Filmy

https://we.tl/t-LMd5lzHmif

https://www.youtube.com/watch?v=_MTLR3nDGSA&feature=share&fbclid=IwAR1SMotVTUIGfLFLu3SWZh0L8f-AWjsXDY7N7_vsmZeiOuVBg86edU2YmWs


Prezentujemy filmiki i zdjęcia obrazujące nasze poszukiwania matematyki. Oprócz filmików i zdjęć, nagraliśmy także audycję radiową oraz wywiady z ekspedientką oraz z kucharką na temat "Matematyka w różnych dziedzinach nauki."Życzymy miłego seansu.
Pozdrawia zespół.

Szkoła

Szkoła Podstawowa w Jędrzychowicach

Adres

56a, 67-407 Jędrzychowice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów