Numer projektu: 127
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

LABORATORIUM MAŁEGO EINSTEINA

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

      W trakcie zajęć projektowych dzieci będą zamieniać się w szalonych naukowców. Wspierane przez nauczyciela i kolegów z grupy projektowej, mali Einsteini będą mogli obserwować oraz samodzielnie wykonać eksperymenty, dzięki którym łatwiej będzie im zrozumieć otaczające je zjawiska przyrodnicze, t.j. np. tęcza, chmury, wulkany czy przyciąganie ciał.
     Głównym celem zajęć będzie pokazanie dzieciom, że nauka może być świetną zabawą. Poprzez realizację tego projektu, mamy nadzieję na rozbudzenie w dzieciach ciekawości i pasji w odkrywaniu świata. Dzięki projektowi chcielibyśmy także,  aby biorący w nim udział rozwinęli umiejętność logicznego myślenia, zadawania pytań i pracy w zespole. Poprzez "Laboratorium Małego Einsteina" chcemy udowodnić, że słowa Konfucjusza sprzed około dwóch tysięcy lat są nadal aktualne : "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem".
Plan działania

Plan działania

Członkowie grupy projektowej przedstawią nasz pomysł uczniom klas I-III SP i wyłonią osoby zainteresowane udziałem w zajęciach "Laboratorium Małego Einsteina". Następnie, wspólnie z opiekunem grupy przygotują listę ciekawych zjawisk przyrodniczych, które podczas zajęć projektowych będą poddawane analizie i na podstawie których przeprowadzone będą eksperymenty. Członkowie grupy projektowej zostaną zapoznani z technikami wykonywania eksperymentów i z zasadami bezpieczeństwa w trakcie wykonywania doświadczeń,tak żeby w trakcie realizacji późniejszych zajęć mogli służyć pomocą swoim kolegom.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będzie realizowany w Szkole Podstawowej w Jasionce w terminie 02.2020 - 05.2020, raz w tygodniu po 30 min.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Moi uczniowie będą odpowiedzialni za poinformowanie uczniów kl. I-III o możliwości udziału w projekcie, zachęcenie ich i stworzenie listy osób zainteresowanych udziałem. W trakcie realizacji projektu, członkowie mojej grupy będą pomagać nauczycielowi w przeprowadzaniu doświadczeń, będą wspierać pozostałych uczniów podczas przeprowadzania przez nich eksperymentów, a także będą pomagać przy przygotowywaniu materiałów potrzebnych do doświadczeń. Poprzez udział w pracach grupy projektowej uczniowie rozwiną umiejętność pracy w zespole, cierpliwość i kreatywność.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant przeznaczylibyśmy na zakup produktów niezbędnych do przeprowadzania doświadczeń w warunkach szkolnych (np. zestawy małego odkrywcy, mini mikroskop, soda spożywcza, ocet, olej, barwniki, miseczki, pipety, rurki, okulary ochronne, rękawiczki, folia ochronna malarska, klej magik, aktywator do slimów, itp.).
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważam, że nasze dzieci zasługują na to, by w interesujący sposób poszerzać swoją wiedzę o świecie. W naszej szkole nigdy nie było zajęć tego typu i myślę, że dzięki naszemu pomysłowi, dzieci miałyby ciekawą alternatywę, gdzie w trakcie zabawy przemycalibyśmy do ich główek sporą dawkę wiedzy.
Opis realizacji

Opis realizacji

Udało się zakupić potrzebne sprzęty i materiały, które mają być wykorzystywane podczas zajęć dodatkowych dla dzieci z klas I-III SP. Przed zamknięciem szkół zdążyliśmy wraz z grupą projektową wybrać eksperymenty, które miały być przedstawiane na pierwszych 3 zajęciach oraz zapoznaliśmy się z metodami i sprzętem potrzebnym do wykonywania naszych eksperymentów. Zdążyliśmy też stworzyć grupę uczniów chętnych do udziału w zajęciach. Wspólnie z członkami grupy projektowej stworzyliśmy plakaty z logo naszego projektu.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Głównym i największym problemem, który praktycznie uniemożliwił nam dalszą realizację projektu, było zawieszenie zajęć w szkołach. Nasz projekt zakładał bezpośredni udział dzieci w naszych zajęciach, gdzie każdy mógłby osobiście i własnoręcznie przeprowadzać eksperymenty. Myśleliśmy również, że może zajęcia poprowadzimy on line, jednak to mijałoby się z celem: filmiki z doświadczeniami można przecież samemu znaleźć w internecie. A tu chodzi przecież o doświadczenia na żywo. Dlatego też zdecydowaliśmy, że realizacja naszego projektu nastąpi po powrocie uczniów do szkoły.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Jak do tej pory, myślę, że nauczyli się organizacji i pracy zespołowej - bardzo entuzjastycznie reagowali na moje pomysły, sami też wykazywali się kreatywnością, wyszukiwali w internecie ciekawe przykłady eksperymentów, które chcieli potem w trakcie zajęć zaprezentować swoim kolegom.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

W projekt zaangażowali się nie tylko członkowie projektu, ale także rodzice i nauczyciele uczący w I-III. Jakie korzyści przyniesie? Okaże się po wznowieniu zajęć.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Najbardziej jesteśmy dumni, jak wiele osób doceniło nasz projekt. Dumni byliśmy, kiedy dzieci same potrafiły wytłumaczyć na czym polega eksperyment, który miał być przeprowadzany na zajęciach. Ja sama dumna byłam szczególnie, kiedy jeden z rodziców dzieci z mojej grupy projektowej powiedział na spotkaniu z rodzicami "On to nic tylko mówi o tych eksperymentach, tłumaczy mi dlaczego ocet i soda się nie lubią i czy wiem czemu balon się unosi." Dumni byliśmy również,  kiedy zgłosiło się do nas wielu uczniów, chcących brać udział w naszych zajęciach projektowych.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Nic byśmy nie zmienili, jesteśmy dumni z naszego projektu. Czekamy tylko na możliwość dalszej realizacji i rozwoju.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmienił się niestety termin realizacji naszego projektu. Postanowiliśmy kontynuować po powrocie do szkoły.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Dzięki zdobytej nagrodzie, udało nam się zakupić niezbędne zestawy, narzędzia i produkty, które wykorzystane zostaną do przeprowadzania eksperymentów przez grupę projektową (zestawy małego chemika, fabrykę perfum, wybuchowe eksperymenty, butlę z helem i balony, różnego rodzaju środki spożywcze i chemiczne i wiele innych), a także środki ochronne dla wszystkich uczestników projektu (okulary ochronne, rękawiczki, pipetki, menzurki).

Szkoła

Szkoła podstawowa w Jasionce

Adres

Jasionka 74, 38-450 Jasionka

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów