Numer projektu: 1222
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Coś z niczego... meble z euro palet.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Wolny czas między lekcjami, to nie tylko bezmyślne snucie się po korytarzu na przerwie. To chwila odpoczynku przed kolejną lekcją. Jednak jak odpocząć, skoro nie ma gdzie usiąść, poczytać gazetkę czy książkę? 

Grupa uczniów na czele z samorządem szkolnym, pod opieką nauczyciela, zainicjowała pomysł na szkolne meble z euro palet. Tak, aby można było spokojnie usiąść i odpocząć!
Plan działania

Plan działania

Pod opieką nauczyciela uczniowie spotykają się dwa razy w tygodniu i z powierzonych palet, powoli przygotowują, czyszcząc poszczególne palety. Z tak przygotowanych części chcą złożyć korytarzowe meble, służące do siedzenia i odpoczywania między przerwami. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt jest realizowany w Szkole Podstawowej w Przychojcu. Chętni uczniowie w ramach zajęć dodatkowych przychodzą do szkolnej pracowni technicznej, zaaranżowanej w wolnym pomieszczeniu w szatni i czyszczą pozyskane palety.  Następnie chcą złożyć poszczególne palety w 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za przygotowanie poszczególnych elementów do montażu szkolnych mebli z palet. W ramach tychże zajęć uczniowie nabędą/ usprawnią / poprawią umiejętności takie, jak:  współpraca w grupie, odpowiedzialność za powierzone materiały do obróbki drzewa, zapoznają się z planowym działaniem, doskonalenie sprawności manualnej. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobycie grantu pozwoli nam na zakup potrzebnych materiałów oraz  narzędzi do dalszej pracy. Dotychczas posługujemy się pożyczonymi narzędziami oraz ofiarowanymi materiałami. Nadal chcemy rozwijać swoją pasję do majsterkowania a zdobycie grantu ułatwi nam naszą pracę.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasza szkoła jest położona w małej, wiejskiej miejscowości, która leży niedaleko miasta. Część dzieci z naszej miejscowości  wybrała naukę w szkole miejskiej, uważając za lepszą, niż w naszej. Zdobycie grantu pozwoli na pokazanie naszej szkoły, iż nawet w tak małej jak nasza, możliwe jest realizowanie dużych projektów z materiałów praktycznie zwanych odpadami. Mamy nadzieję, że będzie to pierwszy krok zwracający uwagę na to, że duże nie zawsze jest lepsze, a małe daje wiele możliwości - tylko jeśli się chce. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Na początku był pomysł wykonania zwykłych ławek na korytarz, aby móc usiąść spokojnie i odpocząć na przerwie.  Z pewną dozą nieśmiałości  czyniliśmy pierwsze kroki w tworzeniu naszych korytarzowych mebli. Nasz opiekun wierny tematowi zajęć : "Coś z niczego" wspierał nas w dążeniu do osiągnięcia celu. Dniem za dniem czyściliśmy palety, wspólnie pracując pod okiem naszego opiekuna. Po trzech tygodniach mieliśmy już mały efekt. Powstała pierwsza ławka! wszyscy cieszyliśmy się, jak małe dzieci.   
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Dużym problemem było zgromadzenie dla nas potrzebnych materiałów. Nasz opiekun postanowił rozsławić nasz projekt i dzięki temu pozyskaliśmy palety. Mogliśmy w końcu zacząć działać i zrobić więcej ławek. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Nasz opiekun powiedziałby, że wytrwałość i planowe dążenie do zamierzonego celu.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Promocja naszego projektu w Internecie zainteresowała sporą ilość osób. Nasz opiekun prezentował kolejne etapy naszej pracy na facebookowej stronie internetowej, która zaczęła przyciągać coraz większa ilość osób nam kibicujących. Nasi rodzice byli z nas dumni, a także nauczyciele z podziwem patrzyli na nasze meble. Dzięki naszej pani od muzyki,  z firmy jej męża, otrzymaliśmy materace  do wykończenia naszych mebli. Pierwsze meble mogły już być do użycia tuż po feriach. W końcu mogliśmy sobie spokojnie usiąść. 

To jednak nam nie wystarczyło. Oprócz ławek wpadliśmy na pomysł zrobienia stolika, przy którym nawet odpisujemy zadania.

Dla rodziców, którzy oczekiwali na swoje dzieci też przygotowaliśmy ławkę, gdzie spokojnie mogli sobie usiąść i poczekać na swoje pociechy. Każdy, kto wszedł do naszej szkoły, był pełen podziwu dla naszych konstruktorskich umiejętności. 



Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy dumni z osiągniętego celu. Ważne stało się dla nas to, że porażka o niczym nie przesądza, a dzięki niej możemy popatrzeć inaczej na problem. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Jesteśmy tylko dziećmi i nie wszytko mogliśmy zrobić sami.  Wsparcie dorosłych, tym bardziej naszego opiekuna i porady jakich nam udzielał były bardzo cenne. Inni nauczyciele też nas wspierali w naszej inicjatywie.   
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu wynikające np. z zawieszenia zajęć w szkołach

Ze względu na charakterystykę naszego projektu musieliśmy zawiesić wspólne spotkania a tym bardziej nie mogliśmy dokończyć naszego projektu szafki ze skrzynek plastikowych. Wszystko mieliśmy przygotowane, niestety wirus ograniczył dokończenie naszego projektu. 

Szkoła

Szkoła Podstawowa w Przychojcu

Adres

PRZYCHOJEC 159, 37-300 Leżajsk

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów