Numer projektu: 859
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Szkolny turniej Flipperowy

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt  polega na zorganizowaniu w szkole turnieju gier zręcznościowych opartych na automatach Flipper. Głównym celem projektu  jest odciągnięcie młodzieży od monitorów komputerów,  tabletów, smartfonów , poprzez zainteresowanie ich inną aktywną formą rozrywki jaką jest granie w gry, które w latach 80/90 były bardzo popularne.  Efekty, które mają zostać osiągnięte to  zoorganizowanie turnieju w szkole  dla młodzieży  szkolnej oraz umożliwienie przez np tydzień zapoznania się z automatami zręcznościowymi społeczności lokalnej miasta Bytom, dzielnicy Szombierki, a w szczególności młodzieży innych szkół w tym szkół partnerskich ZST BYTOM.

Plan działania

Plan działania

Plan działania grup projektowej układa się następująco

- Grudzień/Styczeń - spotkanie zespołu projektowego - ustalenie terminu turnieju

- Styczeń /Luty 2020- Jeden członek grupy projektowej - Mistrz Świata we Flipperach (główny organizator)- wypożyczy  3 Flippery do gry oraz jeden stworzony od podstaw.Tworzony od podstaw flipper będzie miał charakter lokalny tzn. na polu gry będą się znajdowały  główne atrakcje i obiekty miasta Bytom.

 - Luty/Marzec 2020 -  Informacje o turnieju - przygotowanie plakatów, reklamy itd, przygotowanie regulaminu oraz systemu informatycznego w oparciu o arkusz kalkulacyjny do zarządzania turniejem. Ogłoszenie turnieju i przyjmowanie zgłoszeń.

- Kwiecień 2020 - umożliwienie chętnym gier treningowy, zakup nagród, organizacja turnieju.

Po zakończeniu turnieju trójka najlepszych uczestników turnieju zmierzy się z Mistrzem Świata we Flipperach.

- Maj 2020 - umożliwienie chętnym z innych szkół i społeczności lokalnej poznania/przypomnienia gier zręcznościowych jakie stanowią Flippery. Przedstawienie historii tych automatów

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt  polega na zorganizowaniu w szkole turnieju gier zręcznościowych opartych na automatach Flipper. Głównym celem projektu  jest odciągnięcie młodzieży od monitorów komputerów,  tabletów, smartfonów , poprzez granie w gry, które w latach 80/90 były bardzo popularne.  Efekty, które mają zostać osiągnięte to  organizacja turnieju w szkole  dla młodzieży  szkolnej oraz umożliwienie przez np tydzień zapoznania się z automatami społeczności lokalnej miasta Bytom, dzielnicy Szombierki, a w szczególności młodzieży innych szkół w tym szkół partnerskich ZST BYTOM.
Przewidywane daty:
- Grudzień/Styczeń - spotkanie zespołu projektowego - ustalenie terminu turnieju

- Styczeń /Luty 2020- Jeden członek grupy projektowej - Mistrz Świata we Flipperach (główny organizator)- wypożyczy  3 Flippery do gry oraz jeden stworzony od podstaw.Tworzony od podstaw flipper będzie miał charakter lokalny tzn. na polu gry będą się znajdowały  główne atrakcje i obiekty miasta Bytom.

 - Luty/Marzec 2020 -  Informacje o turnieju - przygotowanie plakatów, reklamy itd, przygotowanie regulaminu oraz systemu informatycznego w oparciu o arkusz kalkulacyjny do zarządzania turniejem. Ogłoszenie turnieju i przyjmowanie zgłoszeń.

- Kwiecień 2020 - umożliwienie chętnym gier treningowy, zakup nagród, organizacja turnieju.

Po zakończeniu turnieju trójka najlepszych uczestników turnieju zmierzy się z Mistrzem Świata we Flipperach.

- Maj 2020 - umożliwienie chętnym z innych szkół i społeczności lokalnej poznania/przypomnienia gier zręcznościowych jakie stanowią Flippery. Przedstawienie historii tych automatów



Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za organizację turnieju, przygotowanie sali, przygotowanie systemu informatycznego, przygotowanie spraw organizacyjnych związanych z turniejem.

Podczas turnieju będzie również w tle wyświetlana prezentacja multimedialna prezentująca historię tych automatów. 

Dla uczestników turnieju oraz zwiedzających po zakończeniu turnieju zostanie umożliwiona prezentacja flipperów od strony jego budowy, będzie możliwość zobaczenia flipperów od środka.

Zespół projektowy będzie brał również czynny udział w tworzeniu flippera o charakterze lokalnym 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Ewentualna wygrana będzie przeznaczona na organizację turnieju, nagrody, puchary, dyplomy oraz promocję turnieju i flipperów w środowisku lokalnym. Gdyby udało się uzyskać grant i internetowy i jury to kwoto została by przeznaczona na materiał PLA do drukarki 3D na wydruk z pełnym wypełnieniem elementów flippera dla społeczeństwa lokalnego.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz pomysł to oryginalne i wyjątkowe wydarzenie mające pokazać alternatywne rozwiązania do spędzania czasu wolnego. W dzisiejszych czasach młodzież spędza czas na grach online siedząc w swoich fotelach w zaciszach domowych. Rywalizacja w grach zręcznościowych nie tylko pobudza kreatywność, logiczne myślenie ale również refleks. Na pewno jest to rywalizacja, nie wzbudzająca  agresji.

Szkoła

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących

Adres

Modrzewskiego 5, 41-907 Bytom

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów