Numer projektu: 1043
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Zwiedzamy z robotem...

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Uczniowie klas II-III przygotują planszę na podstawie mapy naszego miasta Lublina z najważniejszymi zabytkami. Miejsca zabytków będą zapisane w formie kodów QR. Trasa zwiedzania będzie zaprogramowana dla robota mBot.
Plan działania

Plan działania

I etap
Zbieranie przez uczniów informacji o najważniejszych zabytkach Lublina. Uczniowie korzystają z zasobów internetu, biblioteki wyszukują zdjęcia zabytków oraz gromadzą informacje.

II etap
Uczniowie opracują kilka tras zwiedzania Lublina. Zapoznają się z programami do tworzenia kodów QR. Przygotują mBota do pracy - montaż robota.

III etap
Tworzą planszę z trasami zwiedzania. Zaznaczają miejsca zabytków, następnie kodują zdjęcia i informacje o danych zabytkach za pomocą kodów QR. 

IV etap
Programowanie robota mBot, tak aby zatrzymywał się przy każdym zabytku. Uczniowie podczas postoju odkodowują informacje i zdjęcia zapisane w kodzie QR.

V etap
Testowanie planszy i zaprogramowanego mBot'a.

VI etap 
Prezentacja najważniejszych zabytków Lublina z pomocą mBota w klasach I-III naszej szkoły.

VII etap
Publikacja na stronie szkoły efektów pracy grupy.

Cele:
  • nauka programowania przez zabawę,
  • wykorzystywanie nowoczesnych technologii w edukacji, 
  • stworzenie planszy o zabytkach Lublina,
  • kształtowanie umiejętności programowania robota,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się kodami QR,
  • rozwijanie myślenia komutacyjnego,
  • współpraca w grupie,
  • rozwijanie kreatywności uczniów.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Szkoła Podstawowa nr 38 w Lublinie w okresie luty-czerwiec 2020 r.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą:
  • umieli tworzyć kody QR,
  • programowali robota mBot'a,
  • tworzyć planszę z zabytkami Lublina, po której będzie poruszał się robot,
  • wyszukiwać informacji w internecie i zasobach biblioteki.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zakup robotów mBot.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Połączenie planszy (mapy) z kodami QR i programowaniem robota. Uczniowie będą widzieli praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym, w tym w turystyce.

Szkoła

Szkoła Podstawowa Nr 38 im. H. Sienkiewicza

Adres

Wołodyjowskiego 13, 20-627 Lublin

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów