Numer projektu: 1108
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Odkryć zapomniane - śladami ginących zawodów

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Podczas realizacji projektu "Odkryć zapomniane - śladami ginących zawodów " chcemy dotrzeć do mieszkańców naszej okolicy (głównie powiatu grodziskiego), którzy wykonywali lub jeszcze wykonują zawód uznawany dziś za zanikający. Przygotowane przez nas wywiady i publikacje mają przybliżyć młodszemu pokoleniu specyfikę tych zawodów. 


Efektem naszych działań będzie m.in.:
- opublikowanie przeprowadzonych przez uczniów wywiadów w lokalnych mediach;
- wystawa poświęcona zanikającym zawodom wykonana metodą pop - up muzeum.
Plan działania

Plan działania

Plan działania grupy projektowej:
1. Integracja zespołu i podział ról w pracy nad projektem.
2. Nawiązanie współpracy z lokalnym serwisem internetowym, lokalnymi organizacjami pozarządowymi, Centrum Kultury w Wielichowie i Galerią Magiel w celu znalezienia bohaterów naszego projektu, czyli osób wykonujących zanikające zawody.
3. Udział w warsztatach dziennikarskich przeprowadzonych przez redaktora lokalnego serwisu internetowego.
4. Wyjazd do Centrum Edukacji Regionalnej  i Przyrodniczej w Mniszkach lub Skansenu Budownictwa Ludowego Zachodniej Wielkopolski w Wolsztynie (udział w warsztatach dotyczących ginących zawodów).
5. Przeprowadzenie wywiadów, wykonanie dokumentacji fotograficznej i video.
6. Publikowanie wywiadów w lokalnym serwisie internetowym PGO24.pl
7. Przygotowanie publikacji papierowej o lokalnych zanikających zawodach, plakatów oraz zaproszeń na galę podsumowującą projekt.
8. Organizacja gali podsumowującej projekt (wystawa pop - up muzeum).
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt realizowany będzie głównie na terenie powiatu grodziskiego - Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Wielichowie, Centrum Kultury w Wielichowie, Galeria Magiel ( wywiady z bohaterami projektu, czyli osobami zajmującymi się zanikającymi zawodami, warsztaty dziennikarskie), ale również w Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach (warsztaty i pokazy ginących zawodów).

Czas realizacji:
  • Styczeń 2020 -  zapoznanie się z dostępnymi źródłami historycznymi na temat ginących zawodów, wybór osób.
  • Luty 2020 - warsztaty dziennikarskie oraz warsztaty w Centrum Edukacji Regionalnej  i Przyrodniczej w Mniszkach lub Skansenie Budownictwa Ludowego Zachodniej Wielkopolski w Wolsztynie.
  • Marzec 2020 - wywiady z bohaterami projektu.
  • Kwiecień 2020 - publikowanie wywiadów w formie pisemnej lub nagrania video w lokalnym serwisie internetowym PGO24.pl, przygotowanie publikacji papierowej z przeprowadzonych wywiadów.
  • Maj 2020 - podsumowanie i ewaluacja projektu (gala podsumowująca projekt).
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie podczas pracy nad projektem:
  • poszerzą swoją wiedzę na temat dawnych zawodów;
  •  rozwiną umiejętności pracy w zespole;
  • nawiążą współpracę z lokalnymi mediami, instytucjami pozarządowymi (Stowarzyszenie Seniorów Druga Młodość, Stowarzyszenie Przyjazna Gmina Wielichowo), Centrum Kultury w Wielichowie oraz Galerią Magiel;
  • nauczą się pozyskiwania informacji, ich przetwarzania i publikowania;
  • zdobędą nowe, cenne doświadczenia, szczególnie związane z pracą dziennikarską.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Ewentualna wygrana pomoże nam zrealizować nasze zamierzenia. Przeznaczymy ją na wyjazd na warsztaty o ginących zawodach, wydruk materiałów na wystawę oraz wydanie publikacji o zanikających zawodach w naszym regionie.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Jesteśmy grupą kreatywnych, młodych ludzi, którzy cały czas chcą się doskonalić. Mamy głowy pełne pomysłów, którymi pragniemy zarażać innych.  Dzięki udziałowi w projekcie będziemy mogli poznać wiele ciekawych ludzi oraz rozwijać swoje zainteresowania. Być może  nasze działania sprawią, że znajdą się naśladowcy i kontynuatorzy ginących profesji.

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Wielichowie

Adres

Kościelna 7a, 64-050 Wielichowo

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów